مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:252023-02-14اقتصادي

آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند 


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند خبر داد و گفت: در این راستا اولین مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمند در استان البرز به صورت آزمایشی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق آمار جهانی و مستندات مرکز آمار ایران، جمعیت سالمندان کشور رو به فزونی نهاده و سازمان بهزیستی کشور به عنوان مهمترین مرجع توانبخشی سالمندان مطرح است، ادامه داد: در مراکز مراقبتی شبانه روزی بیماران روانی مزمن، مراکز با گروهی از بیماران روبرو هستند که در دوران اقامت در مرکز به سنین سالمندی رسیده اند؛ این در حالی که امکان ترخیص این افراد حتی در وضعیت بهبود نسبی نیز بسیار دشوار است.

وی، اذعان کرد: بیماران روانی مزمن با بهبود نسبی برای ترخیص با مشکلاتی از قبیل عدم وجود خانواده موثر، فقدان سرپرست، عدم پذیرش خانواده به دلیل سابقه رفتارهای ناهنجار و غیرمتعارف، ضعف اقتصادی خانواده ها برای تامین دارو و درمان مناسب و.

مواجه هستند.

از طرفی بیماران روانی مزمن به دلیل مصرف داروهای روانپزشکی و عوارض آن و سایر عوامل بعضا دچار پیری زودرس شده و نیازهای خاصی برای این افراد مطرح می شود از جمله مشکلات اورولوژی، لرزش، مشکلات حافظه، از دست دادن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند 

آغاز ساماندهی بیماران روانی مزمن سالمند